FANDOM

Detta är en samlingssida för sidor med våra individuella noteringar. Om det är första gången du är här skall du göra en egen sida länkad från denna. Sedan har du en plats där du kan föra olika anteckningar och minnesnoteringar för dig själv, och du lär dig samtidigt hur man editerar i wikin.

Till att börja med är det bra om du registrerar ett konto på Wikia.com (knappen är längst uppe till höger på sidan). Detta gör att du kan få epost när något läggs till eller ändras, så att du inte missar något. Försök också vara inloggad när du gör editeringar så att alla vet vem som skrivit vad, och vem man kan vända sig med frågor om det som skrivits.

För att skapa en ny sida, börjar du med att skapa en länk till sidan (trots att sidan ännu inte finns): Välj att editera denna sidan du läser just nu, genom att klicka på "edit"/"redigera"-knappen bredvid denna sidans rubrik, ovan. När du kommit in i editeringsläge flyttar du markören längst ned på sidan (du får förstås ändra och fixa vad du vill i övrigt på sidan också, men gör det senare). Längst ned lägger du till en länk genom att klicka i knappraden ovan på symbolen som liknar en kedja (tredje från vänster, efter Bold- och Italics-knapparna). Använd ditt namn som namn för den nya sidan du länkar till.

När länken väl har skapats kommer den till att börja med vara röd, det beror på att sidan ännu inte skapats. Det fixar sig om ett ögonblick! Lämna editeringsläget för denna sidan genom att klicka på den blå "publish"/"spara"-knappen till vänster. Innan du gör det bör du också skriva en liten notering i rutan ovanför "publish"/"spara"-knappen om vad för ändring du gjort. När sidan är publicerad kan du se att sidan nu har din nyskapade länk. Klicka nu på länken, så uppstår den nya sidan! Skriv någon anteckning, tryck på publish, och sidan är permanent tillgänglig.

Lista på individers sidor Edit

Stefan Möhl